Uncategorized

På roadtrip langs Danmarks vestkyst

Så mig og min kæreste havde for lang tid siden besluttet at tage på en roadtrip langs Danmarks vestkyst, så det gjorde vi selvfølgelig.

Grillaften

Vi kørte tirsdag hjem til mine forældre, fordi min søster og jeg skulle holde grillaften for familien, fordi vi fyldte 25 i vinters. Vi havde en hyggelig aften sammen og fik noget godt grillmad. Da vi (min kæreste og jeg) skulle afsted næste dag, kørte vi først lidt syd på, fordi vi kørte til rødding, hvor jeg har gået på højskole, for nogle år siden. Så vi kørte lige derhen først for at vise ham det. Derefter ja så kørte vi bare! vi havde ingen planer om hvor vi skulle hen, andet end til blåvand, for at spise frokost.

Pizza i Blåvand og lyserødt hår

Da vi har taget ret en omvej, kommer vi (endeligt) til Blåvand og finder et sted at spise. Her var der mange mennesker  men der var flere resturanter, som man kunne vælge imellem, men vi valgte en italiensk restaurant. Ved bordet ved siden af os, sad der  nogle tyskere som rimelig meget over gloede os (eller vores mad, var det nok hellere) Men okay det hjælper heller ikke når man har lyserødt hår..

Turisthotellet Oksbøl

Dernæst kørte vi til et lille hotel i Oksbøl, hvor jeg jeg fik en dejlig lur, fordi jeg var rigtig træt. Det var et fint lille hotel som hed Turisthotellet Oksbøl, som klart kan anbefales! Da vi begge (jeg gætter på at der var en anden en som også var træt #minkæreste  😉 ) havde fået en god lur, ledte vi efter et sted vi kunne få noget at spise, for jeg tror ikke rigtigt at slik tæller som aftensmad..

Mr. Millitary man og “jaja”

Vi kørte lidt rundt og fandt til sidst Vejers (mener jeg nok byen hedder), hvor vi kørte ned på stranden, i ved bare lige for at se. Men da vi kommer der ned holder der tanks og biler fra et museum i Oksbøl, hvor der jo også ligger en kaserne.  Min kæreste kunne sige hvad de forskellige ting hedder mens jeg bare var sådan lidt “jaja” – ikke fordi jeg ikke synes at det ikke var spændende, men mere fordi jeg ikke aner en skid om det! Men vi fandt til sidst en restaurant og fik noget godt mad.

Jyllands akvariet i Thyborøn

Den næste dag kørte vi videre op imod Nordjylland. Vi var på vej der op, inde og se Jyllandsakvariet i Thyborøn. Det var meget sjovt at se, de forskellige fisk og små hajer som var der. Vi var også inde og se en anden del af et museum, hvor man kunne læse om et (jeg mener at det var et russisk skib) skibsforlis, hvor der var ting fra den gang og billeder af folk som havde fået medaljer for at have reddet de folk som var ved at drukne.

Færgetur og 4-stjernet hotel

Dernæst kørte vi hen til en slagter og supermarked for at købe pålæg og brød m.m. Vi kørte derefter hen til et sted hvor man kunne se vindmøller helt tæt på, for at spise vores mad. efter det.. Tja så kørte vi videre og tog færgen over, for at spare noget tid og så kunne vi køre hen til det hotel vi havde booket et værelse på, som var et 4-stjernet hotel (med god morgenmad, skal det lige siges! Der var pandekager! 😉 ) med indendørs pool, som vi aldrig rigtigt nåede ned i, da vi var helt smadret, så vi.. Okay min kæreste så Tour de France i tv’et mens jeg lå og slappede af.

Bedste Burger

Da vi (læs: MIG) blev sultne kørte vi mød en restaurant på et feriecenter hvor vi fik hen helt vildt god burger! Den var virkelig god! Kan desværre ikke huske hvad det feriecenter hed, men god mad, har de! Fik mig også en lille drink (rolig folkens, jeg er voksen nok til at drikke 😉 ) for det er jo kun sommerferie en gang om året ikke ;). Vi var begge ret smadret da vi kom hjem, så lå vi egentligt bare og slappede af.

Når man falder i søvn

Næste morgen gik turen hjemad igen. GPS’en sagde at det ville nok tage 3,5 time at køre hjem, men jeg synes de gik ret så hurtigt… Måske også fordi jeg faldt i søvn og sov 1,5 time 😀 Vi var lige inde og få en redbull (ham) og is (mig). Der skal jo frokost til ikke?! Da vi så kom hjem til mine forældre og fik alle tingene ind, og lige hilst på de forskellige mennesker som var hjemme, kørte min kæreste hjem.

Min første roadtrip

Så det var min første roadtrip. Jeg synes at det var en virkelig god tur og jeg kan virkelig anbefale at tage på roadtrip, for det er virkelig sjovt og hyggeligt, men også det med at man har ikke et mål, som man kører efter.. man kører bare og måske lige har som som hen til hotellet, hvis man er lidt luksusagtig som vi er, mens man sagtens bare kan sove i telt, hvis man vil det og samtidig spare penge!

Hej alle sammen. Jeg er blogger her hos Ridersnotebook.dk Jeg er ejer af verdens smukkeste fjordhest som hedder Gitte. Sammen har vi deltaget i PEEK konkurrencen, hvor vi i 2022 blev udtaget som en af de 10 finalister. Her på bloggen vil i høre meget mere om mit liv sammen med hende ❤ Tak fordi i følger med ❤