Alt og ingenting

Øens sten part 1

Beklager at der ikke er kommet et indlæg ud tidligere i går, men havde en hyggelig dag sammen med min svigerfamilie. Men det her indlæg bliver delt i 2. da det ellers ville blive meeeeeeget langt.

Lord of the morgenmad

Vi havde fredag aften spist hos og sammen med noget af M’s familie og derefter aftalt at vi skulle lave en dag sammen næste dag. M og mig lå på sofaen da vi kom hjem og så noget af en Ringenes herre film inden vi gik i seng. Da vi vågnede næste morgen, fik vi gjort os klar og kørte hen til M’s familie, hvor vi først skulle spise morgenmad. Så der var nogle rigtig gode boller og pålæg (og kaffe selvfølgelig). Det var rigtig hyggeligt. Da vi var færdige med at spise, kørte vi afsted til en lille havn, hvor der også sejler en færge.

250 kroner for 1000 kroner

På vejen til færgen var der en som havde skrevet på flere af mine annoncer på RIDR. I ved den der app man kan sælge rideudstyr på (#NotSpon). Har tre par ridestøvler til salg, da de bare ikke passer mine ben. Man skal ikke prøve ridestøvler, når man har gået en hel dag oppe i Herning, til Hingstekåring. Utrolig som ens ben kan hæve! Anyway personen havde skrevet på flere af mine annoncer med ridestøvler. Der var et par til 1000 kroner har jeg sat dem til (de koster 3000 fra ny). Det  havde personen ikke lige fanget og bød sølle 250 kroner. Et ordenligt skambud vil jeg da nok sige! (læs her et indlæg om det med at byde skam bud osv.). Så ville personen have et par andre og komme og prøve dem, men var jo ikke hjemme, så det kunne personen ikke. Det gjorde vist personen lidt sur, men altså man kan jo heller ikke regne med at folk er hjemme hele tiden…

En gratis tur for gående

Det gjorde vi fordi vi skulle over på denne her lille ø, for at gå en tur, samt at finde noget specielt. Vi kørte med noget af M’s familie, mens de andre (også M’s familie) var kørt i en anden bil. De stod og ventede på os ved færgen. Lige nu har de jo gratis sejltur på færger, hvis man er gående, så vi kom gratis med. Vi skulle ikke vente ret længe. Jeg er ikke særlig vild med at sejle, så jeg havde godt fast i M, da vi skulle sejle de der 5 min som det tog.

Vi tog strandvejen

Da vi kom over på øen, gik vi en tur. Faktisk var den rigtig lang, da vi havde gået lidt en omvej, for at finde denne her ting. Vi gik først ned ad en vej, men der kunne vi se at vi ikke skulle gå, så vi vendte om, så det endte med at vi gik nede ved stranden. Først var der en fin sandstrand som vi kunne gå på, men den endte i at være fyldt med sten og nogle ret store sten. Da jeg har en gammel skade i min ankel, fra den gang jeg styrtede med en pony og den landede på min fod, er et vildt ujævnt underlag ikke det bedste for min ankel, så prøvede at finde sten, hvor min ankel ikke kom ud i alle mulige skøre stillinger.

På den anden side

Men da vi havde gået langs stranden kom vi til en fugletårn og gik den vej op på en sti. Meningen med vores tur, var at vi skulle finde en sten. Ikke bare en helt almindelig sten, men en helt specielt en, som er øens sten. Vi var kommet den forkerte vej fra, da vi gik langs med et elhegn på en mark med køer og denne her specielle sten lå på den anden side af en å. Så vi gik hele vejen tilbage igen langs hegnet, fordi vi kunne ikke komme over på den anden side af åen.

Mælk med kaffe

Da vi kom tilbage til færgen, nåede vi den kun lige. De stod og vinkede til os, for at skynde på os. Stod igen og holde ret godt fast i M da vi sejlede tilbage til fastlandet. Her besøgte vi mere af M’s familie. Vi fik noget kaffe og kage. Kagen var ekstra blevet kørt efter at vi skulle derhen og nå ja så blev der også lige købt noget mælk, da der jo er nogle som skal have (meget) mælk i kaffen og ja det er mig selv jeg taler om. Familien som vi skulle have kaffe ved, var hundepasser i denne her uge, så der var den sødeste lille hund.

En rigtig dyre elsker

Den farede op hele tiden, men da vi sad og drak kaffe og spiste de gode kager der var blevet købt, kunne den ligge sig ned og slappe af. Undtagen når den lige ville nusses lidt. På et tidspunkt stod den henne ved mig, så jeg nussede den lidt. Da  jeg skulle på toilettet ville jeg rejse mig op, men hunden kom hen til mig og så kunne jeg jo ikke lade være med at sætte mig ned for at klø den. Så der sad jeg op ad en radiator og kløede denne her hund, som synes det var noget så dejligt. Da jeg så endelig ville rejse mig op for at komme på det toilet, fulgte den efter mig og var sådan lidt “hvor skal du hen?”. Too cute altså!

Men næste part får i altså en anden gang.

Hej alle sammen. Jeg er blogger her hos Ridersnotebook.dk Jeg er ejer af verdens smukkeste fjordhest som hedder Gitte. Sammen har vi deltaget i PEEK konkurrencen, hvor vi i 2022 blev udtaget som en af de 10 finalister. Her på bloggen vil i høre meget mere om mit liv sammen med hende ❤ Tak fordi i følger med ❤