Alt og ingenting

14 km. på en dag

I know! Jeg har ikke fået opdateret jer, her på det sidste. Men jeg har selvfølgelig været ude ved Gitte. I dag skal vi høre lidt om hvad der skete tirsdag. Det er nok et lidt langt indlæg, men jeg håber i har lyst til at læse det alligevel ❤

Den gamle blev stjålet

Så min gamle cykel var blevet stjålet, så derfor har jeg købt mig en ny cykel. Eller mere på afbetaling fra min mor. Jeg synes det er så skide irriterene at den gamle cykel blev stjålet. Først fordi det er min cykel og jeg jo skal bruge den, men også fordi det var en jeg havde fået fra min familie. Det har derfor naget mig i lang tid. Men i weekenden fik min søde mor købt en cykel, som jeg skal betale på afbetaling. Min far og mig fik samlet den, da de kom hjem med den.

Lidt luksus må det jo gerne være

Så i tirsdags, efter M var taget på arbejde, fik jeg lige min morgenkaffe mens jeg så Mord med Miss Fisher. Derefter lavede jeg min morgenmad. Har de sidste par dage prøvet at lave forskellige udgaver af en bananpandekage. Har lavet den med kakaopulver (ikke den der søde med sukker i, men rigtig kakaopulver) og en med kakaopulver og hvid chokolade i. Det er egentigt meget nemt at lave. Jeg kommer også lidt havregryn i, for at det mætter lidt mere og i længere tid. Så lavede jeg mig også en god kop kaffe igen med mælkeskum. Lidt luksus må det jo gerne være  😉

Den er lidt stejl

Fik vasket op og ordnet lidt ting inden jeg cyklede. Klokken var omkring 13 da jeg cyklede ud til stalden. Der er 7 km. derud og nogle stejle bakker. Cyklede lige så stille afsted. Tog detdog  i et roligt tempo. Hidsigede mig måske lidt op, da en gammel dame kørte lige ud foran mig, uden at se noget. Hun cyklede for lidt langsomt, men ikke sådan at jeg ville kunne overhale hende. Heldigvis drejede hun lidt over halvvejs på vejen. Som sagt gik jeg op ad de stejle og lange bakker, men ned ad bakkerne, kunne jeg lige få lidt fart på. Da jeg drejede ind ad indkørslen til stalden, var jeg virkelig glad!

Et godt tip

Det var godt vejr og solen strålede. Jeg havde pakket to flasker vand og lidt snacks med til turen. Fik drukket lidt vand på turen derud og lidt mere da jeg kom til stalden. Da jeg lige havde fået vejret igen, ordnede jeg boksen. Jeg har døjet lidt med at bunden blev for trykket sammen, så derfor prøvede jeg et tip fra @superfjords på instagram med at vende bunden. Så det fik jeg gjort. Stald katten holdte mig med selskab, mens jeg mugede boksen. Det var ret hyggeligt. Fik lukket hestene ind, men selvfølgelig stod de nede i den anden ende af folden, så jeg skulle ned og hente dem.

Nu har jeg været dygtig

Gitte blev striglet og fik nogle gamacher på. Så hendes hovedtøj og så gik vi ud på ridebanen. Havde lagt lidt bomme ud, fordi jeg ville prøve at arbejde med hende med noget bomarbejde, mens hun gik i longen. Hun havde også sin longehjælp på. Den ene vej gik det sådan okay, men det var som om at når hun så havde gjort noget og ikke rigtig gad mere, så gik hun ind til mig, som om hun sagde “se hvor dygtig jeg er! Nu gider jeg ikke mere”. Så arbejdede lidt med at holde hende i gang.

Godt at være pædagog

Da vi kom ind i stalden igen, fik hun sit mash, som jeg lavede til hende. Imens gik jeg og ryddede alle tingene op. Jeg var også lige ude på ridebanen for at hente de ting jeg havde liggende derude og for at rydde bommene op. Da mashen var blevet spist, kom de ud på fold igen. Kunne mærke at pædagogen kom op i mig, da Andreas ikke gad at gå ud. Så pædagogen der ikke gad det pjat, sagde bare “kom” i et bestemt toneleje og så gik han. Da alt var blevet ryddet op og jeg havde fået blandet foder og givet wrap, cyklede jeg hjemad igen.

Et kæmpe creepy smil

Der var modvind på hjemturen, men flere bakker der gik ned ad, så det gik. Da jeg kom inden for byskiltet, begyndte jeg at smile helt vildt meget, for så vidste jeg at der ikke var særlig langt hjem. Især den sidste lille bakke op til lejligheden hvor jeg lige gav det ekstra og cyklede hele vejen op, smilte jeg så meget, for så var jeg snart hjemme. Jeg må virkelig have set skør ud! Med et kæmpe smil, men helt rød i ansigtet og ved at dø, fordi jeg havde svært ved at trække vejret. Det smil må også have set virkelig mærkeligt ud!

De gamle skinker

Så jeg cyklede i alt 14 km. på en dag. Mine ben var så trætte om aftenen. Fik mig lige et truckerbad, da jeg kom hjem, fordi der hang vasketøj i bruseren. Blev  dog lidt sur på M om aftenen, da jeg rejste mig op og han sagde noget med ” hold da op”. Altså hør her Hr. M. Jeg har ikke cyklet i lang tid. Jeg har heller ikke været ude at gå i lang tid, så mine ben er slet ikke vant til det! Derfor synes jeg at 14. km er virkelig sejt og derfor er mine ben virkelig ømme! De gamle skinker er jo ikke vant til at lave noget, der er så vildt som at cykle 14 km. på en dag.

Hej alle sammen. Jeg er blogger her hos Ridersnotebook.dk Jeg er ejer af verdens smukkeste fjordhest som hedder Gitte. Sammen har vi deltaget i PEEK konkurrencen, hvor vi i 2022 blev udtaget som en af de 10 finalister. Her på bloggen vil i høre meget mere om mit liv sammen med hende ❤ Tak fordi i følger med ❤